divendres, 22 d’abril del 2011

Dia de la Terra - 22 - 4 - 2011 -



En el Dia de la Terra es reflexiona sobre la importància del vital líquid que és indispensable per a la vida de totes les espècies del planeta inclosa la humana com el que és l'aigua, ja que de tota l'aigua que existeix al planeta tan sols el 2 % és potable. El Dia de la Terra apunta a la presa de consciència dels recursos naturals de la Terra i el seu maneig, a l'educació ambiental, i a la participació com a persones ambientalment conscients." Una reverència per la vida i les fonts del nostre ésser ... "


I aqui us deixo la carta que la nostra "estimada i maltractada" Terra ja fa temps ens va enviar, i que avui és un bon dia per tornar a llegir.


Senyor llogater,
L'informem que el contracte de lloguer que vam signar fa bilions d'anys, està vencent i necessitem renovar-lo, però hem de revisar alguns punts fonamentals:
1 - Vostè necessita pagar el compte d'energia. …. Està molt alta! … Com ès que gasta tant?
2 - Abans jo li donava aigua en abundància, avui no disposo més d'aquesta quantitat. ... hem de negociar l'us.
3 - Per que uns a casa mengen prou i uns altres estan morint de fam, si el camp és tan gran?
Si cuida bé de la terra tindrà aliment per a tots!
4 - Vostè va tallar els arbres que donen ombra, aire i equilibri. … El sol està molt calent i la calor va augmentar. ... Vostè ha de replantar novament!
5 - Tots els animals i les plantes de l'immens jardí han de ser cuidats i preservats. … per cert ..
Vaig buscar alguns animals, i no els vaig trobar. Sé que quan vaig llogar la casa ells existien...
6 - No vaig veure els peixos que viuen en els rius i llacs. …. Vostès van pescar-LOS tots? On estan?
7 - Necessiten verificar quins colors estranys hi ha en el cel No veig el blau!
8 - Parlant d'escombraries, quina brutícia, eh ??? …. Vaig trobar objectes estranys pel camí llandes, pneumàtics, plàstics...Be, és hora que conversem. Necessito saber si vostè encara vol viure aquí. … Cas afirmatiu, què pot fer per a complir el contracte? M'agradaria que estigués sempre amb mi, però tot té un límit. … Vostè pot canviar? …. Espero respostes i actituds....
Cordialment: La seva casa, LA TERRA