dijous, 30 de setembre del 2010

Udo Jürgens - Merci chérie - 1966 -

Tal dia com avui va néixer:

Udo Jürgens (nascut el 30 de setembre de 1934 a Klagenfurt, Caríntia, Àustria com Jürgen Udo Bockelmann), és un compositor i cantant austríac de música popular que ha estat molt exitós per més de quatre dècades.

El 1950 Jürgens va guanyar un concurs de compositors organitzat per la radiodifusora pública ORF amb la cançó Je t'aime ("T'estimo"). Va escriure l'èxit internacional de 1961 Reach for the Stars ("Aconsegueix les estrelles") cantada per Shirley Bassey. El 1964 va representar a Àustria per primera vegada al Festival de la Cançó d'Eurovisió amb la cançó Warum nur warum?, Acabant en cinquè lloc. El participant del Regne Unit, Matt Monro, estava tan impressionat que va gravar la seva cançó (amb lletres en anglès per Don Black) com Walk Away, que va aconseguir el número quatre a les llistes del Regne Unit i el número 23 als Estats Units. La seva cançó "Sag IHR, ich lass sie Grüße" va acabar en quart lloc en el festival del 65, i el 1966 va guanyar el Eurovisió per a Àustria amb la seva cançó "Merci Cherie", que es va convertir en un èxit en anglès en ser interpretat per Vince Hill.


Udo Jürgens - Merci Cherie

Gràcies, gràcies, estimada
tu, l'amor de la meva vida
gràcies, estimada
per les hores de felicitat
gràcies, estimada
dies i nits que mai s'obliden

Adéu, adéu, adéu
tinc llàgrimes als ulls
he de marxar
sé que tot va finalitzar ... finalitzar
gràcies, estimada

Per totes les alegries que vaig rebre
el moment va arribar avui
ha vingut ara
per triar el rumb de la meva vida
m'he d'anar,
he de marxar
el cor està ferit ... ferit

Gràcies, estimada, estimada
tu, l'amor de la meva vida
gràcies, estimada

Per les alegries que ...
vaig rebre
gràcies, estimada
adéu, estimada
gràcies, estimada
adéu, estimada,
gràcies.